maj 02, 2006

Dumma bank!

I ett tidigare inlägg skrev jag att jag hade kontaktat min bank (via telefonen) eftersom jag hade tappat bort min kod till mitt betalkort. De skickade då en ny kod till mig.

Men när jag väll fick koden och skulle pröva om det fungerade, så gick det inte alls att betala med kortet. Jag blev något förvånad när kassörskan sa att det inte fungerade, trots att vi prövade flera gånger.

Men när jag prövade mitt andra betalkort, så fungerade det som det skulle.

Förra veckan så ringde jag åter igen kundtjänst, på banken, för att få förklaringen till varför det inte fungerade, trots ny kod och allt.

Hon som svarade i andra ändan, sa då att det berodde på att mitt kort var spärrat sen i början av april!


Egentligen blev jag inte alls förvånad över det svaret eftersom det brukar bli så när man försöker trycka in sin kod och slår fel tre gånger på raken (vilket jag gjorde några dagar innan jag ringde till kundtjänst första gången).
Men varför i hela friden såg inte hon som svarade första gången på kundtjänst, att mitt kort var spärrat? Gahaaaaaaaaaaa!!

I alla fall så lovade hon jag pratande med att de skulle skicka mig ett nytt kort och en ny kod med posten.

I dag kom det nya kortet hem till mig. Och vad ser jag då, jo att siffrorna på mitt spärrande och nya kort inte alls är lika. De 8 första är det, men inte de 8 sista!

Så nu har jag skrivit ett e-post brev till kundtjänst (har inte tid att sitta i telefonkö i morgon) för att kolla om det ska vara så här eller om det har blivit något fel.

Jag hoppas verkligen att det är som det ska, för jag börjar faktiskt bli lite less på den här följetongen!

Inga kommentarer: